Jaka instalacja LPG dla twojego auta?


Jedno z najczęściej padających pytań przed podjęciem decyzji o instalacji LPG w swoim samochodzie.


 

Odpowiedzi można udzielić na co najmniej kilkanaście sposobów, przez kilkunastu specjalistów. Nie ma jednego konkretnego producenta czy typu instalacji. Wybór jest ogromny. Jest jednak kilka kluczowych elementów, które pozostają niezmienne:

  • Instalacja LPG musi być dobrze dobrana pod względem osiągów silnika.
  • Reduktor oraz wtryski muszą posiadać odpowiednią wydajność.
  • Poszczególne elementy powinny pochodzi od dobrych, sprawdzonych producentów.
  • Jeżeli jest taka możliwość dla danego silnika, to warto stosować jak najnowszą instalację LPG

Zdecydowania większość obecnie montowanych systemów to tak zwana instalacja sekwencyjna, popularnie mówiąc „sekwencja”. Jest to bardzo wydajny i skuteczny system, ponieważ każdy cylinder posiada swój własny wtrysk gazu w stanie lotnym (4 generacja). Bardziej zaawansowana instalacja LPG posiada wtrysk gazu w stanie ciekłym (5 generacja).

Czy starsze generacje są złe i nie nadają się już do montażu?

Teoretycznie można zastosować taką instalację, będzie ona tak samo podlegała kalibracji (jednak ograniczonej do kilku podstawowych elementów), jednak ze względu na niewielką różnicę w cenie większość klientów decyduje się co najmniej na sekwencyjną instalację LPG. A dzięki mniejszemu spalaniu, lepszej wydajności koszt instalacji sekwencyjnej zwraca się szybciej.

Ponieważ do bezawaryjnego działania wtryskiwaczy LPG potrzebne jest czyste paliwo, instalacje sekwencyjne są wyposażone w filtr gazu w fazie lotnej.

Sekwencyjna instalacja gazowa jest sterowana w całości komputerowo, dzięki czemu użytkownik nie musi martwić się czy w dobrym momencie przełącza z zasilania benzynowego na gazowe.

 

Dlaczego warto założyć „sekwencyjny gaz” do samochodu?

Najlepiej zobrazują to poniższe punkty:

  • Mniejsze zużycie paliwa LPG w porównaniu do starszych generacji.
  • Dzięki mniejszemu spalaniu można zastosować mniejszy zbiornik, bez utraty zasięgu na jednym tankowaniu LPG.
  • Możliwość dokładniej kalibracji i dobrania odpowiedniej dawki paliwa.
  • Całość jest sterowana przez komputer.
  • Sekwencja jest bezpieczniejsza dla silnika.
  • Instalacja posiada filtr gazu w fazie lotnej i lotnej
  • Brak ryzyka cofającego się płomienia (czyli tzw. „strzałów gazu” w kolektor dolotowy)

 

Ponieważ każdy samochód jest inny, zachęcamy do konsultacji telefonicznej lub mailowej- odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące doboru odpowiedniej instalacji.