LPG dla dużych pojemności.

Instalacje LPG stosowane w silnikach o dużej pojemności (przyjmijmy, że duża pojemność to 3.0l i więcej) powinny być dobierane względem samochodu ze szczególną uwagą. Zbyt mały reduktor, choć pasujący pod względem mocy silnika, to ze względu na dużą pojemność silnika może nie podołać zapotrzebowaniu  na gaz przy pełnym otwarciu przepustnic, co z kolei będzie powodować spadek ciśnienia i temperatury gazu. Efekt? Samochód nie osiąga maksymalnych lub nawet wysokich obrotów na kolejnych biegach. Przy doborze wtryskiwaczy należałoby określić moc jednego cylindra, dobrać odpowiedni wtrysk lub dyszę kalibracyjną. Ponadto przewody powinny zasilające LPG powinny charakteryzować się zwiększoną wydajnością. Można także zastosować przewody podwójne.

Warto także pamiętać o większym niż zwykle zbiorniku LPG. Zasięg 300 kilometrów na jednym zbiorniku można uznać za całkiem komfortowy, dlatego optymalna pojemność zbiornika dla samochodu z 6 lub 8 cylindrowym silnikiem wynosi od 70 do 100 l.

Czy gaz szkodzi silnikom o dużej pojemności?

Instalacja gazowa, czy to zastosowana w małym silniczku 1.1, czy w potężnej V8 o pojemności 4-5 litrów wpływa na silnik identycznie. Jeśli jest zainstalowana poprawnie, podczas montażu zachowano pewne zasady, a pracę przeprowadzał doświadczony warsztat to nic nie ma prawa uszkodzić silnika. Także użytkowanie takiej instalacji przez wiele lat nie prowadzi do jakichkolwiek uszkodzeń wynikających ze stosowania LPG. Po montażu należy pamiętać o precyzyjnej kalibracji pod obciążeniem oraz nie doprowadzać do zaniedbań.