Poradnik klienta


Warto zasięgnąć trochę wiedzy przed montażem instalacji LPG w swoim samochodzie, być może obalić kilka popularnych mitów na temat auto-gazu. Dlatego prezentujemy krótkie FAQ.


Warto przeczytać także:

Czy jazda na auto-gazie może uszkodzić silnik w moim samochodzie?

Nie. Jeżeli instalacja jest prawidłowo dobrana do pojemności, mocy oraz materiału z jakiego został wykonany silnik (i podzespoły) to nie dojdzie do uszkodzeń ani wzmożonego zużycia. Należy także pamiętać o prawidłowej kalibracji instalacji LPG w samochodzie.

Jazda na LPG podobny wypala gniazda zaworowe?

Dotyczy to tylko silników produkowanych w czasach benzyny ołowiowej. Dziś wszystkie współczesne samochody jeżdżą na benzynie bezołowiowej, a wiec posiadają utwardzone gniazda zaworowe, które nie wypalają się od jazdy na LPG.

Czy samochód zasilany LPG pali więcej gazu, niż benzyny?

W przypadku zastosowania instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu (lub nowszej np. wtrysku bezpośredniego), przy takich samych warunkach użytkowania samochodu spalanie nie wzrasta. Ale ze względu na kuszącą cenę LPG wielu kierowców zaczyna jeździć mniej ekonomicznie.

Czy LPG jest dostępne na każdej stacji w Polsce?

Na rok 2015, 91% stacji benzynowych posiada możliwość tankowania pojazdów auto-gazem.

Po jakim czasie zwraca się koszt instalacji LPG w samochodzie?

Przy standardowym cyklu miejskim, dojazdach do pracy i od czasu do czasu na weekendy czy wakacje koszt instalacji LPG zwraca się już po 6 miesiącach.  W dużej mierze zależy to od ceny gazu.

Jak często należy kalibrować instalację LPG?

Zależy od tego czy ewentualne usterki są usuwane na czas. Jeśli tak, to instalacje wystarczy skalibrować raz na 2 lata.

Czy to prawdą, że mogę stracić nawet 10-20% mocy silnika po instalacji auto-gazu?

Tak, ale tylko w przypadku zastosowania instalacji LPG I lub II generacji. Przy zastosowaniu instalacji III generacji lub nowszych taka utrata nie następuje. Są to instalacje sterowane komputerowo, a wtrysk gazu następuje albo tuż przed cylindrem, albo prosto do cylindra. Dawki gazu są szczegółowo, dokładnie i bardzo szybko dobierane przez komputer, co eliminuje jakiekolwiek nadmiary i niedomiary.

Posiadam samochód z turbiną lub kompresorem. Czy mogę założyć instalacje LPG.

Tak. W takim wypadku minimum to instalacja sekwencyjna LPG, ale nie stanowi to jakiegokolwiek problemu. Można także zastosować wtrysk bezpośredni co zaowocuje jeszcze lepszą ekonomią i dynamiką pracy, ale podnosi to koszt instalacji LPG w takim samochodzie.